12.05.2009

Too good to be true - is indeed ...

Det er sånn at dersom noe later til å være for godt til å være sant, så er det som regel det. Jeg trodde jeg hadde fått en god, i hvert fall for meg avtale. Selgeren og jeg var, inntil i dag, enige om at jeg skulle få leie båten av ham og det som var betalt inn i leie skulle så gå i fradrag fra kjøpesummen. Denne avtalen har selgeren nå bakket ut av. Dvs. jeg kan selvsagt få kjøpe båten, men altså pengene først. Noe jeg godt kan forstå at han vil. Det var bare ergerlig for min del. Nå får jeg håpe at banken vil låne meg penger.

The deal I had made was too good to be true: that I could rent the boat and the paid rent should be subtracted from sum when I finally paid the sum in full. I understand the owner very well. It is only too bad for me, because I had hoped that I could start the sailing season already. Now I hope that the bank will help me.

Oslo 19:10 (Local time, add 9 hours)

2 kommentarer:

  1. Det var jo forbannet synd.
    Merkelig at det er noen som ikke kan klare å holde avtaler som er inngått.

    Håper jo at du får dette til uansett.

    SvarSlett
  2. Regner med at det går bra, må bare godsnakke med banken.

    SvarSlett